mandag 17. desember 2012

Snart i mål.... (17. des)

Er ikke mange dagene før jula banker på døra nå!
Og kanskje i selveste julenissens sikkelse...?

Nye versjoner av gamle julesanger
Kilde: Donald.no
 
Vi skal for første gang feire julekvelden i vårt eget hjem etter å ha gått på omgang annenhver jul mellom våre foreldre, men nå er det vi som inviterer!
Nå lager vi våre egne tradisjoner:)
Herlig og spennende!

Ribba er i hus - trollunga er så heldige å ha en sprek oldemor som fortsatt jobber i bygdas kjøttforretning, og det bærer frukter (eller svinekjøtt) for oss;) Alt av tilbehør som innmatspølser, medisterkaker, surkål, salt potetgull og tyttebær er på plass og alt til riskremen er i hus. Jammen er alle pakker i boks og - gjenstår bare en nisserunde. Snart er alle julekortene på plass i venner og families postkasser. Nissene begynner å kikke frem fra eskene som er tatt ned fra loftet.
Alt er i rute...Nesten!


Det som gjenstår er det verste!
Nemlig juleantrekket til mor sjøl!
Plagsomt kjedelig oppgave! Og det blir vel et antrekk som krever det verste torturinstrumentet på jord -
nylonstrømper!!!
Kilde: Ukjent
Tviler på at undertegnede blir like skinnende;)

Er søren meg ikke moro å gå i butikkene med alle de flotte klærne når man har viljestyrke som en seigmann, søthunger som  er konstant søt, hofter som på ei rusisk kokke, lår som en granlegg og null motesans..... Og strømpebukser som kveler det som er igjen av selvrespekt! Og hvem har sagt at hold-in strømper er hensiktsmessig og skaper et pent utseende?! Den holder nok inn akkurat "der", men til gjengjeld dytter den jo bare bildekka oppover slik at man får et ekstra sett pupper!!!

Kjæresten kjenner meg godt etter 13 år nå. Han har gitt meg penger til å kjøpe klær og beskjed om å ikke komme hjem før jeg har to antrekk som jeg er fornøyd med, ikke bare i prøverommet, men også om ei uke! Han har hatt nok krisehåndteringer de siste årene hvor klesskapet er blitt endevendt etter noe pent....

Så i løpet av uka må jeg finne noe lekkert!

Nok klaging!
Håper dere alle er i rute med deres gjøremål!
Og husk!
Jula kommer om det ikke er grønnsåpelukt i huset, om det ikke blir 7 slag med kaker eller om antrekket ikke er fult av glitterpaljetter;)
Så ikke stress:)
 

Dagens sang er Frank Sinatras Little Drummer Boy.

Klem
 

P.S.
Jeg har planlagt en julegave "giveaway" på julekvelden til de som kommenterer innlegget den dagen:) Følg med;)

11 kommentarer:

  1. Du skriver så utrolig bra og morsomt Rita. Hvem kjenner seg ikke igjen i dette ???? Hvis du overhodet finner noe du er fornøyd med i ett prøverom - KJØP DET !!! Da er det helt perfekt. Har nesten ikke skjedd meg enda, men lever fortsatt i håpet. God Jul og lykke til med feiringen - dette får du/dere til. Bjørg

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Bjørg;) Ja,men ofte er jeg veldig fornøyd i prøverommet, men når jeg har prøvd det litt hjemme finner jeg alltid en feil eller en bilring som ikke syntes i prøverommet;)

      God jul!

      Slett
  2. Må jo le av deg også, selv om jeg kjenner meg igjen i klesproblematikken.. *surr*

    Håper du finner noe du blir fornøyd med :-)


    Bente inni skauen ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig å bli ledd av når det er en kjent sak;) Jeg håper det blir napp i løpet av uka iallfall:)

      Slett
  3. Du holder koken med stadig gode ytringer.Godt å lese for en gammal mænn.Det blir nok jul i Skjerpåkeren ser det ut for.

    SvarSlett
  4. Hurra!! Kommentarer på selve bloggen:) Vet det er mange av dere som kan fortelle at dere ikke får kommentert på bloggen, men jeg vet ikke hva som er feil - beklager! Og dere er jo mange på FB som kommentarer, men ekstra moro når det er kommentarer i selve bloggen:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei du---har med stor glede begynt å følge fru Fryd. Må si du skriver veldig godt, med en humoristisk undertone....helt topp....
      Men kunne tenke meg¨å melde meg på disputten rundt julestasen.....selvfølgelig mange tips på modeller til den ene formen og den andre formen,,,men en sikker vinner er å smile stort og si mye klokt....da ser ingen på kjolen lengre.....

      Slett
  5. Lykke til med julefeiring for første gang i eget hus, og starten på egne juletradisjoner!:)Så er jeg spent på juleantrekket!;);)Klem fra Else Britt!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Else Britt:) Skal bli godt å være hjemme ja, bare slappe av da:) Juleantrekket er jeg spent på og.... Hmmmmmm

      Slett
  6. Heisann:) Hyggelig å høre at du følger bloggen - moro:)

    Og som du sier - et smil er nok det viktigste;)

    SvarSlett

Takk for at du leste min hverdagstanker!

Om du legger igjen en kommentar så blir jeg glad:)