onsdag 13. februar 2013

Det perfekte kaos

Perfekt!
 
Hva er perfekt?
Hvem bestemmer hva som er perfekt? Og hva er egentlig perfekt?
Er det naboen, media, vi eller noen andre som bestemmer hva som er perfekt?
 
Er det ikke perfekt fordi akkurat du liker det?
 Og er det egentlig ikke mest perfekt når det ikke er så perfekt?!
Skjønnhetsflekker, sjarmerende skavanker, litt skjevt, litt kaotisk, litt unormalt,
litt utradisjonelt og litt rart.
Det er det som er det perfekte, eller?
 
For det perfekte plettfrie er vel ikke menneskelig å oppnå?
Jeg har iallfall sluttet å hige etter det perfekte... (tror jeg;))
 
 Jeg har det perfekt i dag jeg:)
En god dag på jobb uten for mye plager, men med flotte solstråler rundt meg. En koselig gåtur med unga før vi lagde middag som unga eeeelsket - sikkelig innertier! En hyggelig invitasjon til Valentines date med Kjæresten og trollunga tikket også inn i dag på telefonen. Og en rolig kveld venter, kanskje med et glass med noe godt i?
 
Det er den perfekte dagen for meg:)
Så hva så om unga sutret over tunge sekker på veien hjem, eller at jeg ikke rakk alt jeg hadde planlagt på jobb i dag...? Og laksen ble ikke like pen som i oppskriften, og joda så skulle vel støvsugeren ha tatt en omgang borti krokene, men.... Skitt au! Vi tar det igjen i morgen;)
 
Tulipaner - de er perfekte de!
 
 
Tulipaner er flotte og stramme, nydelig med masse klare farger.
Når de kjøpes er de som uskyldige og pliktoppfyllende skolejenter som står på geledd - så perfekt korrekte!
 
Bærer på en hemmelighet som bare venter på å slippe ut....
 
 
 
Etter et par dager klarer de ikke å holde seg lenger og de eksploderer i vilt kaos!
 
De vrikker og vrir seg i alle retninger,
blomsterhodene spretter som fyrverkerier.
 
 
 
Rampete, viltre, unike og spennende - et perfekt kaos!
 
De finnes ikke vakrere enn når de lever sitt eget liv og ikke på geledd:)
Det perfekte kaos!
 
 
 
Ha en koselig kveld!
 
Og takk for at dere leser og kommenterer bloggen - det er moro:)
 
Klem

3 kommentarer:

  1. Så enig med deg. Hva som er perfekt kommer an på øyet som ser.
    Du skriver så bra, ser for meg de dansende tulipanene;-)

    Klem Hildemor

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant! Det er vi selv som ser det perfekte i de små tingene. Og det kan vi to Hildemor:)

      Klem til deg <3

      Slett
  2. Jeg er hjertens enig med deg. Mine blomsterbed ble laget ved å ha masse god jord og deretter så allslags ville blomster. Ingen somer så lik ut, men felles var at et var kaotisk frodig, fargerikt og fullt av overraskelser. Og de peneste bedene i nabolaget - noe også de med mest sirklige stauder og reguleringer innrømte. Fullt av blomster fra juni til oktober.

    SvarSlett

Takk for at du leste min hverdagstanker!

Om du legger igjen en kommentar så blir jeg glad:)