søndag 23. desember 2012

God jul

GOD JUL TIL DERE ALLE <3
Stjerna mi som jeg har fått i julegave av mine foreldre:) Lyser opp på vinterassen:)

 

 
Da var dagen kommet som alle har sett frem til med skrekkblandet fryd, glede, forventninger, sorg eller gru...
 
 For min del er dagen et antiklimaks etter en hektisk, men hyggelig desember måned. Her har vi hatt en kjæreste som har jobbet store deler av måneden slik at vi har knapt sett han og han har fått tatt lite del i juleforberedelsene dette året. Unga og jeg har bakt, pynta hus, lata oss og prøvd å holde tempoet nede mellom alt som skal gjøres av juleavslutninger, skolelekser og annet. Så nå er det godt å skulle roe ned og bare være sammen vi fire.
Det trengs kjennes det:)
 
Treet  er pyntet og under treet ligger det mange spennende pakker som vi gleder oss til å åpne (Jepp! Jeg er like glad i pakker som unga! Og jeg er ikke flau over det;)). Bordet er dekket og kjøreplanen på kjøkkenet er klar. Og så skal vi se på Disney og ikke minst
 Tre nøtter til Askepott som er dagens sang (Denne sangen danset vi også brudevalsen vår til i 2009<3).
Må ses på - hvert år!
 Er ikke jul uten denne!
 
 
I dag skal svigerforeldre og min manns bestemor være våre gjester og vi gleder oss til å feire julekvelden for første gang hjemme.
Herlig!
 
 

 
 
Da gjenstår det å takke dere alle for at dere har fulgt min lille julekalender frem til i dag, takk for de kommentarene jeg har fått her inne, FB, sms og ellers vedr mine blogginnlegg. Syns det er moro å få skryt (men hvem gjør vel ikke det?!) og vite at noen syns det er hyggelig å lese det jeg skriver sjøl om jeg ikke alltid har noe fornuftig å skrive;)
 
Som takk for at dere har fulgt meg har jeg valgt å ha en liten Julegave give away!
Det betyr at jeg vil trekke en vinner blant de som kommenterer dagens innlegg, så jeg håper at alle som ønsker å ha vinnersjanse ikke opplever problemer med å skrive innlegg.
 
Vinneren vil få disse flotte stjernene i sølv med masse glitter og glam som kan henges på juletreet eller et annet egnet sted. Disse lyste opp mot meg med en gang jeg kom inn i butikken på Stuttedrag så jeg måtte kjøpe disse!
 
 
Julegave give away




Ellers var det masse fint i butikken, og de har nettbutikk for de av dere som må bruke det;) For de av dere sombor på Hedmarken er det jo verdt et besøk å dra hit!
Mye fint å se på, og kjøpe, på Stuttedrag

Jeg ønsker alle mine lesere en riktig fredfull
og god jul!
 
Nyt!!
 
 
Klem

8 kommentarer:

  1. Du er så flink til å skrive Rita, har vært veldig koselig å følge deg og dine gjennom adventstiden
    :-) Ønsker dere alle ei riktig god jul! Juleklemmer fra Herdis

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Herdis;) Syns det er litt moro og, men vet ikke alltid hva man skal skrive om, men det er jo moro når man klarer å få til et humoristisk innlegg da;)

      Kos deg resten av adventstiden:)Så ses vi for lunsj på nyåret!

      Klem

      Slett
  2. God jul fra oss i Humlehagen!:)Juleklem!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. God jul til deg og dine i Humlehagen:) Gleder meg til å følge bloggen din videre - den er så flott!

      Juleklem

      Slett
  3. Koselige bilder fra julehuset deres :-) Nyt noen fridager nå i julen sammen med familien.

    Bente inni skogen :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig kommentar:) Jeg skal nyte fridagene ja;) Håper du og gjør det med gutta dine:)

      Slett
  4. Bæssmor og bæssfar Vællset24. desember 2012 kl. 04:09

    Det har vært veldig hyggelig å lese dine daglige rapporter fra livet i Skjerpåkeren.Når jeg sitter og leser må jeg bare si at jeg blir ganske stolt av eldste datter ( også søstra hennes) og ser at hun har etablert seg på den grønne og trygge gren her i livet og legger til rette -sammen med de øvrige i huset- for at et hjem skal fungere gjennom hverdager og fest.Livet er ikke alltid en fest,men livet skal gå sin gang hele tiden.
    Stolt av dere alle 4 i Skjerpåkeren og håper dere får en veldig hyggelig julekveld på tradisjonelt vis - eller aller helst etter deres egne ønsker. GOD JUL til dere alle fra a bæssmor å'n bæssfar i Vællset

    SvarSlett
    Svar
    1. :) Det var da masse skryt da;) Men takk for det far! Men vi har jo lært av de beste vettu!

      Livet er en herlig blanding av alt; gode, vonde, morsomme, pyton, triste, travle, late, hyggelige og spennende dager, men uansett så skal man gjennom hver dag:) That`s life!

      Vi har kosa oss med tradisjonsrik jul og har flere dager i vente;)

      Klem

      Slett

Takk for at du leste min hverdagstanker!

Om du legger igjen en kommentar så blir jeg glad:)