mandag 10. desember 2012

Barnslig juleglede

I adventstida og jula er det mye magi - mye magi fra barndommen som fortsatt
 gleder og varmer.
 
Selv om man er passert 30 og skal gå for voksen nå... Men mååå man være voksen hele tiden? Må alt være så seriøst og fornuftig? Må man alltid velge det kloke, det rette eller alltid gjøre som alle andre forventer av en? Bare fordi man liksom er voksen? Man sliter seg ut med hele tiden å strekke seg etter alle andre, ikke blir man så mye mer lykkligere heller, bare sur og skuffet egentlig...


Kilde:Dagbladet
Men nå er jula her og da kan man være så barnslig som man bare vil!
 
Man kan få lov til å glede seg over julekalenderene som gir en overraskelse hver dag, man kan fnise i sofaen til Disneytegnefilmer med Timmy gresshoppe, Donald som sloss med Snipp og Snapp om en sekk med nøtter eller til Kevin som lager feller for håpløse og alltid like dumme tyver. Det er helt greit å pynte pepperkakehus med masse godterier mens man sniker i seg smakebiter og det er helt greit å kose seg med å finne på fine og koselige julegaver som skal glede de rundt en. Jeg elsker å sitte på gulvet med masse julepapir rundt meg mens jeg pakker inn gaver mens jeg selv gleder meg til å få julepakker. Jeg syns det er moro å skrive en ønskeliste med aaaaalt jeg ønsker meg, selv om den svært sjelden når øynene til noen andre enn meg.... Jeg liker å få pakker - små, store, myke og harde, jeg liker å se gavene ligge under treet og drømme meg bort.... Når julenissen kommer på besøk til de små så kiler det litt spent og håpefult i magen. Så moro det er å leve seg inn i ønsket om at det finnes en nisse der ute;)

Det er lov å være litt barnslig i jula, det er lov å vise glede, det er lov å gjøre det man sjøl vil og det er lov å ha det moro!



Så med dette kan dere i dag kose dere med Christmas Secrets av Enya!



Gjør noe morsomt i dag!
 
 
 
Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du leste min hverdagstanker!

Om du legger igjen en kommentar så blir jeg glad:)