mandag 31. desember 2012

Godt nytt år

Jula er over og året 2012 er nå historie!
 
Månens mystikk gir mange drømmer...


Hadde man planer for året er det nå man kan se på om det gikk som det skulle eller om man bomma litt i en sving på noe... Nyttårsforsett er vel egentlig dømt for å mislykkes og sjelden realistiske der man hopper på en ønskedrøm som helst skal oppfylles over natta mens rakettene kjølner på bakken. Jeg har iallfall aldri klart å holde et forsett og jeg vet ikke om jeg skal ønske meg tynn, vakker og smart for det nye året...;) Tror det må være noe realistisk som ikke knuser selvrespekten helt....


Full fart mot nye eventyr!

2012 har vært et år på godt og vondt. Jobbmessig ble det et år jeg lærte mye om meg sjøl, om virksomheten og om samspill blant folk. Viktigheten av kommunikasjon, lytting, respekt og samarbeid. Har ikke alltid gått hjem fra jobb med et smil, ble noen tårer, våkenetter og grå hår dette året og jeg har vel innsett at dette ikke var helt min type jobb. Iallfall er det utrolig godt å jobbe som hvitkledd igjen med solstrålene og pasientene. Det er der jeg skal gjøre min jobb, det er der jeg trives, men ville ikke vært uten den erfaringa jeg har fått dette året. Så for 2013 er ønsket å fortsatt jobbe med mine kollegaer, men samtidig finne ut hvilken retning jeg ønsker å gå i videreutdanning (palliativ, miljøbehandling eller geriatri - som Ole Brum er jeg litt "Ja takk, begge deler!"...Hmmmm.... Tror jammen jeg er der litt overalt på livsfjøla mi jeg.... "Ja takk, både smekker kropp og cola!"....) 
Kilde:Ukjent

Hjemme har det vært et år med spennende forandringer på unga. Så fort de trollunga blir store!?! De må da være i puberteten allerede? De har så sterke meninger om det meste.... Jeg var da absolutt ikke så bestemt da jeg var 7 år?! Men på et vis er det jo bra at de vet hva de vil, at de utvikler sin egen personlighet - så får vi prøve å veilede, korrigere og straffe slik at sluttresultatet blir så bra som mulig;) På skolen trives de, og mine bekymringer om at Tassen ikke var klar for skolen var unødvendig tullprat! Han er en ivrig skolegutt som leser og regner med trygghet som overrasker meg hver dag:) For det nye året er ønske at vi skal bli flinkere til å gjøre ting som familie og at jeg skal nyte dagene med unga mer enn jeg gjør i dag.

 
 
Ellers ønsker jeg å bli flinkere til å ta vare på vennene og naboene  våre - store og små. Vi er heldige som har en så flott gjeng rundt oss og de fortjener å bli satt mer pris på. Det nye året skal blant annet feires med to gode nabofamilier som vi setter stor pris på - gleder oss:)
 
Med dette ønsker jeg dere alle en riktig koselig feiring og håper at det nye året byr på det beste for dere alle!
 
Klem
 


2 kommentarer:

  1. Takk for god lesning.GODT NYTT ÅR til dere alle sammen i Skjerpåkeren.

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt nytt år far! Så får du bli frisk av influensaen mens rakettene tennes;)

      Slett

Takk for at du leste min hverdagstanker!

Om du legger igjen en kommentar så blir jeg glad:)