fredag 18. januar 2013

Pessimistisk positivitet

Oooooops....
Og der var vi da godt inn i januar og det nye året. Og det uten et eneste blogginnlegg - god start! Vi skylder på tilvenning av det nye året og bedre rutiner (kremt) vi....;)

Håper dere har fått en god start på året og at dere har rukket å lage mange nye, flotte, gode og spennende minner;)

Her har det vært en del jobb, hektiske vakter som har tatt en del krefter og energi - følt meg som en tynnslitt og rimelig stusselig oppvaskklut etter endt vakt, men når man har fridagene er det masser av kos og good times.

De små små ubetydelige tingene, som betyr så uendelig mye alikevel. Hverdagsøyeblikkene, de morsomme samtalene, de varme klemmene, de kalde dagene, de blå og magiske vinterhimmelen og fellesskapet med unga og Kjæresten, det energiske og positive samarbeidet med kollegaer.... Det er så mye som til sammen blir så stort!

Nå er jeg egentlig en person som har en pessimistisk holdning, som alltid tenker det verste og forbereder meg på små og store kriser. Lager bekymringer som aldri blir noe av... Fryktelig slitsomt, for egentlig løser det seg alltid for snille jenter, og jeg tror (og håper) at jeg er en snill jente. Okey...En snill jente med noen særegenheter og kanskje mindre kledelige nykker. Men ellers er jeg snill;) Men nå rota jeg meg bort... Det jeg skulle frem til var at siden jeg har en litt pessimistisk tankegang er det ålreit å fokusere på de små tingene - de blir ingen krise alikevel;) Og når man har mange små gode ting da blir det mindre sjanse til å være pessimisstisk! Henger dere med?

Vel, nå er det fridag og frihelg og snart skal Trollunga hentes og koses;) I kveld skal Tassen og jeg lage middag til Frøken Fryd og Kjæresten. Tassen har plukka ut menyen fra kokeboka deres og han har ansvar for borddekking, servering og sammen skal vi kokkelere kylling- og pastasalat og jordbærdessert. De to andre har ansvaret for underholdningen, og kjenner jeg de rett blir det nok kinokveld i stua:) Stolt over Trollunga våre. Forrige uke var det Frøken Fryd som valgte menyen (Honningglasert laks og fruktbrule) og jeg er overrasket og stolt over valgene deres - at det ikke blir taco eller pizza. Og det er faktisk moro å lage mat med de:) Og de er blitt dyktige i å dekke flotte bord. Fredagskos <3

Ønsker dere alle en god helg - ta dere en tur ut i snøen!

1 kommentar:

  1. Kjenner meg sånn igjen i alt du skriver:-) Så kjekt dere har det med matlagingen da, det tror jeg jaggu jeg skal prøve ut og:-)
    God helg til deg og dine, klem Hildemor;-)

    SvarSlett

Takk for at du leste min hverdagstanker!

Om du legger igjen en kommentar så blir jeg glad:)